Η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) εξέδωσε τον ετήσιο απολογισμό για το προηγούμενο έτος. Η κοινοποίηση αυτού έφερε στη δημοσιότητα πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία, τα οποία εγείρουν ανησυχίες και μας αναγκάζουν να διερευνήσουμε ορισμένες πτυχές της νόμιμης ελληνικής αγοράς των τυχερών παιχνιδιών.
Ένα από πλέον αξιοσημείωτα δεδομένα που αντλήσαμε, είναι το ποσό που ξόδεψαν οι εταιρείες για την εμπορική τους επικοινωνία κατά το έτος 2024. Το εν λόγω ποσό ανέρχεται στα 94 εκατομμύρια ευρώ ενώ οι προβλέψεις για το 2025 περεταίρω αύξηση κατά 8-10.
Ο απολογισμός για το 2024 «έδειξε» ότι η Επιτροπή κλήθηκε να επεξεργαστεί αιτήματα εμπορικής επικοινωνίας σε 1.278 διαφορετικές περιπτώσεις. Εξ' αυτών οι 171 απορρίφθηκαν ή αποσύρθηκαν ενώ συνολικά το 66% των εν λόγω αιτήσεων αφορούσαν τις Live καζινικές πλατφόρμες.
Η ερμηνεία της εκθετικής αύξησης
Τα πράγματα είναι απλά. Ο ανταγωνισμός είναι πιο «σκληρός» από ποτέ και τα σημεία που μπορούν τα live καζίνο να διαφοροποιηθούν, λιγοστά. Ένα εξ΄ αυτών είναι η ενότητα των προσφορών*, οι οποίες προκειμένου να... επικοινωνηθούν στο ευρύ κοινό, απαιτείται η σχετική έγκριση.
Σύμφωνα με πηγές, στελέχη της ΕΕΕΠ εξετάζουν το ενδεχόμενο αυστηροποίησης του ρυθμιστικού πλαισίου αναφορικά με την επικοινωνία των live καζίνο. Ωστόσο είναι γεγονός ότι το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο είναι -ήδη- αρκετά αυστηρό και ενδεχόμενες αλλαγές προς μία πιο... αυστηρή προσέγγιση, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν κάποιο ζήτημα στον κλάδο.
Ορισμένοι από τους κανόνες που διέπουν αυτή τη στιγμή το iGaming στην Ελλάδα είναι οι εξής:
Το νέο μοντέλο διαφήμισης
Σε ό,τι αφορά την εμπορική επικοινωνία ο ρόλος της ΕΕΕΠ είναι διπλός. Αρχικά εποπτεύει κάθε σχετική ενέργεια ούτως ώστε να διασφαλιστεί ότι αυτές είναι σύννομες και δεν έχουν ως πρόθεση τη χειραγώγηση. Επιπλέον διατηρεί τον επιτελικό της ρόλο, συνεργαζόμενη μάλιστα με εξειδικευμένο σύμβουλο προκειμένου να εκπονηθεί μέθοδος μέτρησης και αξιολόγησης της εμπορικής επικοινωνίας. Ο ευρύτερος στόχος αυτών των ενεργειών είναι να υπάρξει σαφής και αντικειμενικός τρόπος προσδιορισμού του λελογισμένου χαρακτήρα μίας καμπάνιας.
Για να καταστεί δυνατό κάτι τέτοιο, μεταβλητές όπως: τα κανάλια διανομής, το περιεχόμενο, επικοινωνιακή ένταση, γεωγραφική διασπορά, χρονικές ζώνες προβολής, λαμβάνονται υπόψη. Επί της ουσίας λοιπόν η Επιτροπή φιλοδοξεί να θέσει πρότυπα διαφάνειας και προστασίας χωρίς όμως να περιορίζεται η δυνατότητα νόμιμης εμπορικής επικοινωνίας. Συνεπώς το 2025 πρόκειται να φέρει αλλαγές στο συγκεκριμένο ζήτημα. Παράλληλα βέβαια ο κίνδυνος της εκροής παικτών προς παράνομες πλατφόρμες ελοχεύει και η προστασία των παικτών από υπερπροβολή διαφημίσεων πρέπει να αποτελεί το κύριο μέλημα για την Επιτροπή.
Σε ενδιαφέρουν ΑΜΕΣΑ
*Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις - ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Κορυφαία Νόμιμα καζίνο live στην Ελλάδα