foxbet.gr Για να είσαι αλεπού στο στοίχημα
foxbet.gr Για να είσαι αλεπού στο στοίχημα
ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΙΚΕΣ
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ*
ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ56
COSMOTE TV ΔΩΡΕΑΝ* ΕΔΩ 📺 ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Όλα
3 ώρες
8 ώρες
12 ώρες

Το μέλλον της αγοράς διαδικτυακού στοιχήματος μετά την επιστολή στο Eurogroup

Fox | 28 Μάρ 2015 22:14
853125_26326491.jpg

Αρκετός θόρυβος έχει δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα μετά την επιστολή, η οποία διέρευσε στις 6 Μαρτίου, του Υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη στον πρόεδρο του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ. Ένα από τα επτά προτεινόμενα δημοσιονομικά μέτρα της ελληνικής κυβέρνησης, ήταν η ρύθμιση της αγοράς διαδικτυακού στοιχήματος και της online αγοράς τυχερών παιχνιδιών γενικότερα. Εκ πρώτης όψεως η αβεβαιότητα της αγοράς είναι μεγάλη, κυρίως λόγω των λανθασμένων εκτιμήσεων της ελληνικής πλευράς, τις οποίες αμφισβήτησε και το Eurogroup.

Αφορμή του άρθρου στάθηκαν τα αποτελέσματα της μελέτης της Gambling Compliance, του κορυφαίου ανεξάρτητου παρόχου πληροφοριών στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών παγκοσμίως. Οι μελέτες της Gambling Compliance είναι ευρέως αποδεκτές και σε πολιτικό επίπεδο.

Πριν αναφέρουμε τα αποτελέσματα της έρευνας, ας δούμε τι έγραφε ο Γιάνης Βαρουφάκης στην επιστολή του στον πρόεδρο του Eurogroup:

Μεταρρύθμιση – Άμεση αύξηση δημοσίων εσόδων μέσω υπηρεσιών διαδικτυακών παιγνίων

Ο τομέας των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών (e-τζόγος) παρουσιάζει σημαντικές ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες δημoσίων εσόδων. Τα δημόσια έσοδα θα μπορούσαν να αυξηθούν τόσο από την πώληση αδειών σε παρόχους διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών σε μια δίκαιη αγοραία αξία, καθώς και με τη ρύθμιση εσόδων και φόρων, με την αξιοποίηση της ευρωπαϊκής εμπειρίας για την αυστηρή διαδικτυακή εποπτεία της όλης διαδικασίας ηλεκτρονικών στοιχημάτων, φθάνοντας στο επίπεδο του τελικού καταναλωτή και τέλος με τη βελτίωση της ισχύουσας ελληνικής νομοθεσίας (4002/2011).

Ο ετήσιος όγκος των διαδικτυακών συναλλαγών στοιχημάτων μέσω των υφιστάμενων προσωρινά αδειοδοτημένων παρόχων Online Gaming υπερβαίνει τα € 1,5 δισεκατομμύρια σε συγκρατημένες εκτιμήσεις (εξαιρουμένων των εσόδων του ΟΠΑΠ από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια καθώς και των εσόδων των παράνομων διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών). Με βάση τις διαθέσιμες εκτιμήσεις της αγοράς, η συνολική αγορά των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα υπερβαίνει τα €3 δισεκατομμύρια ετησίως. Σε αρκετά εύλογες παραδοχές, τα επιπρόσθετα δημόσια έσοδα από την φορολόγηση των αδειοδοτημένων διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών θα μπορούσαν να υπερβαίνουν τα € 500 εκατομμύρια ετησίως.

Τέλη από την πώληση αδειών σε παρόχους διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών

Επί του παρόντος, οι είκοσι τέσσερις πάροχοι διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών λειτουργούν υπό καθεστώς προσωρινής αδειοδότησης. Κατά την απουσία συγκεκριμένων στοιχείων σχετικά με τα πραγματικά έσοδα και κέρδη από τα στοιχήματα, η ελληνική κυβέρνηση μέχρι τώρα ήταν σε αδυναμία να ορίσει μια συγκεκριμένη τιμή ανά Άδεια Χρήσης.

Προτεινόμενη Δημόσια Παρέμβαση: Άμεση, επίσημη αδειοδότηση των υφιστάμενων παρόχων διαδικτυακών παιχνιδιών για μια περίοδο πέντε ετών. Κάθε άδεια θα αντιστοιχεί σε μία συγκεκριμένη διαδικτυακή διεύθυνση τυχερών παιχνιδιών. Έτσι, κάθε διαδικτυακή διεύθυνση τυχερών παιχνιδιών θα απαιτεί άδεια, ενώ μια 5-ετής επίσημη άδεια διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών θα σημαίνει μία άμεση πληρωμή €3 εκατομυρίων, τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν από τους υφιστάμενους παρόχους διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών. Το τέλος για την επέκταση της άδειας αφού αυτή η περίοδος των 5 ετών θα έχει λήξει, θα πρέπει να βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα της αγοράς, όπως περιγράφεται παρακάτω. Αυτό το τέλος αδειοδότησης θα ισχύει για κάθε επιπλέον άδεια διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών που θα χορηγηθεί.

Αύξηση φορολογητέων εσόδων από διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια

Κάθε επίσημα αδειοδοτημένος πάροχος διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών θα πρέπει να προ-πληρώσει έναν ελάχιστο φόρο ύψους €1 εκατομμυρίου ετησίως, ανεξάρτητα από τον πραγματικό όγκο των συναλλαγών και με την πιθανότητα ότι οι άλλοι φόροι θα αρθούν. Αυτός ο φόρος θα πρέπει να καταβάλλεται κατά την έναρξη κάθε οικονομικού τριμήνου. Το φορολογικό σύστημα για τα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια παραμένει στα σημερινά επίπεδα. Προκειμένου να ελέγχονται και να παρακολουθούνται πλήρως οι διαδικτυακές συναλλαγές των τυχερών παιχνιδιών, η διαδικτυακή αγορά τυχερών παιχνιδιών πρέπει να σταματήσει τη χρήση μετρητών και να βασίζεται στην επίδειξη της ταυτότητας και να καταστήσει υποχρεωτικά τα «pay-ins» και τα «pay-out», είτε με μια κάρτα (χρεωστική ή προπληρωμένη) ή με ένα ψηφιακό πορτοφόλι, που θα διαχειρίζεται Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών που θα είναι επίσημα αδειοδοτημένος από την Τράπεζα της Ελλάδος βάσει του Νόμου 3862/2010 και την οδηγία για τις υπηρεσίες πληρωμών 2007/64/ΕΚ.

Εφαρμογή: Επιβολή του κανονισμού για την υποχρεωτική διαχείριση όλων των διαδικασιών KYC/AML, πληρωμών, ηλεκτρονικού πορτοφολιού, και «pay-in» και «pay-out» των Διαδικτυακών Παρόχων Τυχερών Παιχνιδιών μέσω επίσημα αδειοδοτημένων Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών (2 εβδομάδες). Άμεσα αποτελεσματικό και με προθεσμία 3 μηνών. Πώληση Διαδικτυακών Αδειών Τυχερών Παιχνιδιών (2 μήνες). Διαμόρφωση και σταδιακή εφαρμογή του νομικού πλαισίου για την προ-πληρωμή των φόρων των Παρόχων Διαδικτυακών Τυχερών Παιχνιδιών (2 μήνες). Σύσταση τεχνικών παραμέτρων για τη διασύνδεση των Παρόχων Διαδικτυακών Τυχερών Παιχνιδιών και των Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών με καθορισμένους Τρίτους Παρόχους Υπηρεσιών. Αυτές θα παρέχονται ανάλογα με την υπηρεσία και θα τεθούν σε εφαρμογή χωρίς την ανάγκη για την υποβολή προσφορών νέων συστημάτων (1 μήνας). Πλήρης ανάπτυξη της παρακολούθησης και του ελέγχου των ηλεκτρονικών συναλλαγών τυχερών παιχνιδιών, όπως περιγράφεται (3 μήνες).

Για την εκτέλεση των παραπάνω βημάτων προς την κατεύθυνση της πλήρους εφαρμογής, η ελληνική κυβέρνηση θα χρειαστεί τεχνική βοήθεια (π.χ. μηχανισμούς για την παρακολούθηση των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών) καθώς και συμφωνίες που θα περιορίζουν τον διασυνοριακό παράνομο τζόγο.

Τα λανθασμένα/ασαφή σημεία της επιστολής

  • Σύμφωνα με την επιστολή, ο τζίρος της συνολικής αγοράς ανέρχεται σε 3 δις ευρώ τα οποία σε ένα ιδεατό σενάριο θα τοποθετηθούν σε αδειοδοτημένες στην Ελλάδα στοιχηματικές πλατφόρμες. Επομένως πρέπει να βρεθεί το 50% της εκροής και να διοχετευτεί στις νόμιμες πλατφόρμες. Πράγμα ΑΔΥΝΑΤΟΝ, ο νόμιμος τζίρος των 3δις ευρώ δεν είναι εφικτός.
  • Έστω ότι οι νόμιμες πλατφόρμες στοιχήματος έχουν απόδοση περίπου 10% επί του τζίρου (σύμφωνα με την Gambling Complinace 7.5%). Το οποίο σημαίνει ότι ακόμα και στα 3δις, το μεικτό κέρδος των ιστοσελίδων είναι 300 εκατ. ευρώ,. Με φόρο 30% τα έσοδα ανέρχονται σε 90 εκατομμύρια.
  • Τα 3 εκατομμύρια για απόκτηση άδεια είναι τεράστιο ποσό για τα δεδομένα της αγοράς. Πόσες από τις προσωρινά αδειοδοτημένες στοιχηματικές πλατφόρμες μπορούν και θέλουν να δώσουν το ποσό αυτό; Δύσκολα πάνω από 5. Όλες οι μικρές πλατφόρμες βγαίνουν αυτόματα έξω. Σε ένα αισιόδοξο σενάριο 10 επιπλέον νέων αδειών, σύνολο 15, η κυβέρνηση εξοικονομεί 45 εκατ.ευρώ "ζεστό" χρήμα τα οποία αποδίδονται ΜΙΑ φορά. ΕΠΟΜΕΝΩΣ σε ένα πολύ αισιόδοξο σενάριο 15 αδειών, η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να βρει €90 εκατομμύρια  έσοδα ανά έτος και επιπλέον €45 εκατομμύρια από πώληση αδειών.
  • Το 1 εκατομμύριο προκαταβολή φορού είναι ένα νούμερο λογικό για πλατφόρμες μεσαίου-μεγάλου μεγέθους. Η μόνη διαφορά είναι ότι θα το προκαταβάλουν.  ΔΕΝ αυξάνονται τα έξοδά τους.
  • Να σταματήσει η χρήση μετρητών. Σαν μετρητά εννοούνται οι ανώνυμες προπληρωμένες κάρτες τύπου paysafecard;
  • Ηλεκτρονικο πορτοφόλι που θα διαχειρίζεται πάροχος υπηρεσιών πληρωμών που θα είναι επίσημα αδειοδοτημένος από την τράπεζα της Ελλάδος, σημαίνει ότι βγαίνουν εκτός Neteller, Skrill, Paypal και όλα τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια και προκρίνονται λύσεις όπως Viva payments, Unistream, Moneysafe;
  • Ποιά πλατφόρμα θα ενδιαφερθεί να πληρώσει 4 εκατομμύρια άμεσα, εάν δεν είναι καθορισμένος με απόλυτη σαφήνεια ο τρόπος λειτουργίας της αγοράς. ΚΑΜΜΙΑ. Ουσιαστικά το σενάριο πώλησης αδειών σε ένα δίμηνο δεν είναι εφικτό.
  • Είναι αδύνατο εντός 3 μηνών, να εγκατασταθεί στη βάση δεδομένων των όλων νέων ιστοσελίδων αξιόπιστος μηχανισμός, ο οποίος να ελέγχει όλες τις συναλλαγές και τη δραστηριότητα τους.
     

Tι έδειξε η μελέτη της Gambling Compliance

Το εκτιμώμενο κέρδος της αγοράς ανέρχεται σε €200-250 εκατ. και το καθαρό κέρδος των ιστοσελίδων υπολογίζεται σε 7.5% επί του τζίρου. Ο εκτιμώμενος φόρος στο 30% υπολογίζεται σε €67.5 εκατ. Το νούμερο των € 500εκατ. απέχει πάρα πολύ από την πραγματικότητα, τη στιγμή που τα έσοδα μέσω φορολογίας της Βρετανίας υπολογίζονται σε €451 εκατ με 15% φόρο , της Ισπανίας σε €254 εκατ. με 25% φόρο , τη Δανίας σε €50 εκατ. με 25% φόρο και τέλος της Ιταλία σε €146 εκατ. με φόρο 20%.

Κλείνοντας, η κυβέρνηση δείχνει ωστόσο πρόθεση να ανοίξει την αγορά και για πρώτη φορά μία κυβέρνηση παίρνει επίσημη θέση κατά του μονοπωλίου του ΟΠΑΠ, η επέκταση του οποίου και στο διαδίκτυο θεωρούνταν αρκετά πιθανή λίγο καιρό πριν.

Το ποσό των 500 εκατομμυρίων ετησίως που εκτιμά η ελληνική κυβέρνηση είναι εκτός πραγματικότητας και πιθανότατα οφείλεται σε άγνοια και όχι σκόπιμο λάθος. Το να αδειοδοτηθούν πλατφόρμες του μεγέθους William Hill, Bwin κ.α. σίγουρα μπορεί να αυξήσει το νόμιμο τζίρο και ως επί το πλείστον και τα έσοδα μέσω φορολογίας, όμως το ερώτημα είναι αν με τα 3εκατ. ως ποσό αδειοδότησης και 30% φόρο θα ενδιαφερθούν. Σε κάθε περίπτωση η αγορά οδεύει ταχύτατα προς αδειοδότηση μέχρι το τέλος του έτους.

21+ | Αρμόδιος Ρυθμιστής ΕΕΕΠ | Κίνδυνος εθισμού & απώλειας περιουσίας | Γραμμή βοήθειας ΚΕΘΕΑ: 2109237777 | Παίξε υπεύθυνα

Στοιχηματική
Άδεια
Προσφορές
Υπηρεσίες
Stoiximan
☆☆☆☆☆
★★★★★
Stoiximan
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.5
GR
Stoiximan Master
Δύο και... ταμείο
Λευκή Επιστροφή
Cash out* Android App iOS App
+6
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Pamestoixima.gr
☆☆☆☆☆
★★★★★
Pamestoixima.gr
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.6
GR
Auto & Partial Cash Out*
Βελτιωμένο Bet Builder*
ΣΤΟ ΠΑΡΑ1 & Boost Νίκης
Cash out* Android App Βig Screen Mobile
+9
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Novibet
☆☆☆☆☆
★★★★★
Novibet
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.1
GR
Ενισχυμένες* Αποδόσεις
Επιστροφή στο 0-0
Cash Out* (Partial, Auto & Stop Loss)
Cash out* Μερικό Cash Out* Αυτόματο Cash out*
+11
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Bwin
☆☆☆☆☆
★★★★★
Bwin
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.2
GR
Build A Bet
Auto Cash Out*
Υπηρεσία Edit My Bet*
Ενισχυμένες* αποδόσεις Cash out* Αυτόματο Cash out*
+9
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Betsson
☆☆☆☆☆
★★★★★
Betsson
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.7
GR
Ασιατικά
Bet Builder*
Cash Out*
Ενισχυμένες* αποδόσεις Cash out* Android App
+10
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Fonbet
☆☆☆☆☆
★★★★★
Fonbet
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.6
GR
Άμεσο cash out*
Ικανοποιητικές αποδόσεις
Πλήθος ειδικών στοιχημάτων
Cash out* Quick Log In Aσιατικά
+2
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Bet365
☆☆☆☆☆
★★★★★
Bet365
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.3
GR
Φτιάξτε Αγορά
Υπηρεσία Live Streaming*
Μερικό, Ολικό & Αυτόματο Cash Out*
Cash out* Μερικό Cash Out* Αυτόματο Cash out*
+8
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Netbet
☆☆☆☆☆
★★★★★
Netbet
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.7
GR
Cash Out*
Φιλικό mobile site
Boost νίκης
Cash out* Υψηλά όρια
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ

Περισσότερα άρθρα
kipello_icon
Top Στοιχηματικές
λογότυπο Stoiximan
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.5
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.5
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
λογότυπο Pamestoixima.gr
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.6
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.6
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
λογότυπο Novibet
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.1
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.1
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
λογότυπο Bwin
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.2
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.2
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
λογότυπο Betsson
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.7
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.7
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
λογότυπο Fonbet
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.6
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.6
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
λογότυπο Bet365
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.3
☆☆☆☆☆
★★★★★
9.3
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
λογότυπο Netbet
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.7
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.7
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
λογότυπο Interwetten
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.3
☆☆☆☆☆
★★★★★
8.3
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ